avatar Ten blog rowerowy prowadzi Ancorek z miasteczka Gattinara. Mam przejechane 24310.11 kilometrów w tym 146.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.06 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Ancorek.bikestats.pl
  • Sprzęt Mój Czołg

spontaniczna sobota

Sobota, 27 czerwca 2015 · dodano: 27.06.2015 | Komentarze 4

Dzień spontanicznych pomysłów zaowocował takim właśnie wynikiem na liczniku. Było gorąco, pięknie, przybyło 14 nowych gmin.
Jeździliśmy w dolinie Ossola (Val d'Ossola), czyli na dalekiej północy Piemontu. Dla pragnących wiedzieć więcej i dokładniej podsyłam stronkę wikipedii (po włosku, angielsku, niestety nie ma po polsku) :

Chyba się rozpiszę...

35 minut mknięcia autostradą (Romagnano-Ornavasso) i przenosimy się w uroczą dolinę rzeki Toce.
Szybko znajdujemy dogodne miejsce parkingowe, jeszcze szybciej montujemy rowery i w drogę! Plan zakłada objechanie gmin jadąc w kierunku północnym po jednej stronie rzeki i powrót do miejsca startu po jej drugiej stronie. Sama dolina Ossola kształtem przypomina liść klonu, kawałek, który zobaczyliśmy to łodyżka i środek liścia (rzeka Toce). Od tegoż środka promieniście rozchodzą się inne dolinki z pięcioma bocznymi dopływami głównej rzeki.

Widok z mostu niedaleko Ornavasso

Tabliczki z nazwami gmin wzbogacone są w klonowy liść - symbol doliny

Ruch na drodze jest praktycznie zerowy, a to za sprawą biegnącej równolegle autostrady

Crevoladossola - stąd bierze początek długa i kręta droga w dolinę Formazza

Niedaleko za Crevoladossola przeprawiamy się mostem na drugą stronę rzeki. Jest niesamowicie gorąco, jak dobrze, że wciąż towarzyszy nam niekiepski wiatr. Bez niego upał ten byłby torturą.
Dojeżdżamy do Montecrestese, tu robimy odpoczynek w cieniu średniowiecznych, o surowo-górskim klimacie, domów.

Zaraz wnikniemy w wąskie przejścia i dopadniemy do zbawczego cienia

Po przerwie rozpoczynamy zjazd w kierunku auta. Zjazd pełen atrakcji, bo okolica jest przepiękna, a mijane miejscowości zachwycające. Wśród nich niesamowita Vogogna i jej zabytkowe centrum. Przenosimy się w wieki średnie...a życie toczy się w tych murach dalej.

droga do zamku

oto i zamek - za drobną opłatą można wejść do środka

ojej - mam kolejne drzwi do kolekcji!

koniec zwiedzania i odpoczynek (obowiązkowo w cieniu)

Dużo tego dzisiaj, choć dopiero opisałam "danie główne" dnia.
Było jeszcze "śniadanie" - rundka w polach ryżowych, od 6.00 rano do 8.00. Ponieważ w ogóle wyjazdu na gminy nie planowaliśmy, chciałam z rana, przed zapowiadanym upałem trochę pojeździć. Dodam więc jeszcze 3 fotki: najświeższe spojrzenie na ryż i...kolejne drzwi zamknięte od dawnych czasów :)

w drodze do Rovasendy

Zaglądam do centrum Lenty, za głównym placykiem znajduje się niewielki zamek, a raczej podupadające jego mury.
Za to jedna ściana zamku żyje sobie dalej i ma się raczej dobrze :)

Zaraz, zaraz - ciut dalej widzę DRZWI

No pięknie, ktoś kiedyś posadził sobie krzaczek przed wejściem, pojechał na polowanie, wraca, a tu...

Taką zmyśloną historyjką kończę wpis o spontanicznej sobocie.